تشییع پیکر آیت الله نظری در زادگاهش/ وداع مردم مازندران با یار دیرین انقلاب

تشییع پیکر آیت الله نظری در زادگاهش/ وداع مردم مازندران با یار دیرین انقلاب

پیکر آیت الله شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه امروز بر روی دستان مردم قدرشناس و عالم پرور شهر زیرآب سوادکوه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، سلسله جلیله روحانیت و خانواده معزز شهدا و ایثارگران تشییع شد.

پیکر آیت الله نظری خادم الشریعه با رعایت دستورالعمل‌های بهدااشتی و به صورت خودرویی با حضور مردم قدرشناس سوادکوه تشییع شد.

مردم عالم دوست سوادکوه پیکر آیت الله نظری خادم الشریعه را از امامزاده ابوطالب(ع) تا مسجد جامع زیرآب تشییع کردند. مردم عزادار سوادکوه در سوگ این عالم مجاهد و پارسا در محوطه مسجد جامع زیراب به عزاداری و سوگواری پرداختند.

قرار است پیکر آیت الله نظری خادم الشریعه تا ساعتی دیگر به ساری انتقال و ساعت 14:30 دقیقه عصر امروز پس از اقامه نماز در مسجد جامع مرکز استان به سوی جایگاه بدی وی در ساری به خاک سپرده شود.

اعلام یک روز عزای عمومی در مازندران

بر این اساس آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و احمد حسین زادگان استاندار مازندران با صدور پیامی؛ رحلت عالم پارسا و مجاهد، روحانی انقلابی و یار صدیق امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، زنده یاد آیت الله حاج شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه را تسلیت گفتند و به این مناسبت یک روز عزای عمومی اعلام کردند. ‎

در بخشی از این پیام آمده است: رحلت جانگداز عالم مجاهد، انقلابی، وارسته و از مریدان و یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، زنده یاد آیت الله حاج شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه، موجب تاثر و اندوه فراوان اینجانبان و مردم مومن، دیندار و ولایتمدار مازندران شد.

آن عالم و روحانی متقی و فقیه پارسا که از دیرباز برای هدایت مومنین و ترویج دین و شریعت مبین اسلام، با دعوت و اقبال مومنین؛ رحل اقامت در شهرستان ساری افکند، از دیرباز با جذب در شخصیت حضرت امام خمینی (ره) به صف انقلابیون مبارز بر علیه رژیم ستمشاهی پیوست و خود نیز به عنوان یکی از پایه گذاران نهضت امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی در مازندران، مجاهدت‌های وافر کرده و پس از پیروزی انقلاب نیز به عنوان یار صدیق امام و رهبری دین خود را در این راه ادا کرد و در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر، دعوت حضرت حق را لبیک گفت و به مراد خود پیوست.

از حلقه‌های درس و بحث و ترویج شریعت محمدی (ص) تا مبارزات مجاهدانه بر علیه طاغوت تا دوران دفاع مقدس، یاد و خاطره آن مرد وارسته و همراه مردم همواره در یاد‌ها و خاطره‌ها ثبت و ضبط خواهد ماند.

اینجانبان با اندوه فراوان، رحلت جانسوز روحانی ربانی و عالم متقی، آیت الله حاج شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه را به محضر علما، روحانیون و طلاب علوم دینی استان، مردم مومن و ولایتمدار مازندران، از جمله ارادتمندان آن سعید فقید و بیت شریف و معزی تسلیت گفت و از درگاه خداوند قادر متعال، برای آن رحیل راه حق، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم و بدینوسیله در غم هجران آن سالک الی الله، روز دوشنبه، سیزدهم بهمن را در استان مازندران عزای عمومی اعلام می‌نماییم.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha